Powrót na główną
stronę Skocz do
archiwum
Mój stary Przyjaciel, doświadzczony kapitan profesjonalnej żeglugi wielkiej (i armator jachtu), o którym wspominałem już przy wielu okazjach, i którego lekcje "sea speeku" pobieraliśmy w "Praktyce bałtyckiej" - nie zapomina o braciach żeglarzach. Głęboką nocą, z wysokiej wieży, gdzie dorabia do emerytury - przesyła Czytelnikom www.kulinski.zagle.pl ŻYCZENIA NOWOROCZNE: Jerzy Kuliński Wraz nowomilejnymimi Zyczeniami Pomyslnosci Wszelakiej - pamiętajmy że: 1. Na morzach porobily sie nieformalne "statkostrady" gdzie TIRy musza zgodnie z przepisem MPDM pochodzacym z polowy dziewietnastego wieku, ustepowac spacerowiczom. Watpie, ze w tym stuleciu cos sie zmieni. Chyba ze seria Bieszczadow. Odpukac. 2. Biala lodka na wzburzonym morzu jest prawie niewidoczna. 3. Latarnie pozycyjne jachtow to kocie oczy a trojkolorowa latarnnia head-on to szara plamka. 4. Bywa tak,ze fale radarowe odbite od reflektora i kadluba sa "nie w fazie" co powoduje zanik echa. Wykorzystano to rowniez przy budowie tzw. niewidzialnych samolotow. 5. Podczas swojej czterdziestoletniej pracy (przeważnie na tankowcach - przyp. JK) nie zauwazylem zlosliwych zabojcow na mostkach i sposoby obtlukiwania dziobow z rdzy byly tradycyjne. Ale swiat sie zmienia. Kazdy z powyzszych tematow moglbym rozwinac szeroko i rozwlekle przy kwadratowym pojemniku z facetem w czerwonym kubraku i bialych portkach. Oczekuję propozycji. Ze swojej strony zycze wszystkim wywiedzionym z szuwarowo-bagiennej niewoli aby byli WIDOCZNI i nie grali w klasy na high-wayach. Przywrocony cudem na szuwarowo-bagienne łono skipper s\y "Margarita" PS. 1. Korzystajcie z wiadomości: www.wartapolpharma.wp.pl 2. Pełne teksty NOTICES TO MARINERS znajdziecie na www.nms.ukho.gov.uk |
||
Napisz do autora informacji w serwisie |